Paul Dowswell – Bomber (1e recensie)
Harry Friedman heeft gelogen over zijn leeftijd om toegelaten te worden in de Amerikaanse Luchtmacht. Nu vliegt hij als schutter in de Maisy May, een van de vele Boeings B-17 Flying Fortress die vanuit Norfolk, Engeland, naar Duitsland vliegen om daar met precisie hun zware lading bommen te lossen. Pas na 25 vluchten mag Harry weer naar huis. Maar dat een bommenwerper ongeschonden 25 vluchten doorstaat is nog maar één keer gebeurd! De Duitse Luftwaffe heeft als taak om het Duitse grondgebied ten koste van alles te verdedigen. De formatie B-17’s krijgt het zwaar te verduren en vele toestellen worden neergehaald. Harry is bang dat hij zijn zeventiende verjaardag niet zal halen.
Mening over het boek
Recensie van Angelique (ouder dan 18 jaar)
Heb je het boek uitgelezen?
Ja
Wat vind je van het boek?
★★★★★ – geweldig
Waarom heb je dit boek uitgekozen om te lezen?
Ik heb al andere boeken van deze schrijver gelezen
Welke steekwoorden passen bij het boek?
avontuurlijk, cool, fascinerend, interessant, ontroerend, realistisch, spannend, verrassend
Hoe kom je aan het boek?
geleend bij de mediatheek
Zitten er plaatjes (illustraties) in het boek?
Nee
Wat vind je leuk aan het boek?
Het boek gaat over een jonge Amerikaanse vlieger die tijdens de Tweede Wereldoorlog vanuit Engeland bombardementen uitvoert boven Duitsland. Tijdens een vlucht gaat het mis en je leest over zijn tocht dwars door bezet Frankrijk om zo weer in Engeland terug te keren.
Wat vind je niet leuk aan het boek?
–
Is er iemand uit het boek die je in het echt zou willen ontmoeten? Wat zou je dan samen gaan doen?
–
Wil je nog iets anders vertellen over het boek?
Paul Dowswell weet je ook nu weer te boeien en laat je weer denken ‘wat zou ik doen als het mij overkwam? ‘.
Is het boek moeilijk of gemakkelijk te lezen?
Gemiddeld
Zitten er moeilijke woorden in het boek?
Nee
Wil je het boek nog een keer lezen?
Ik wil het boek misschien nog een keer lezen, Ik wil andere boeken van deze schrijver lezen
Aan wie zou je dit boek aanraden?
Jongeren uit de bovenbouw van het voortgezet onderwijs die geïnteresseerd zijn in geschiedenis en met name de Tweede Wereldoorlog.